رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

این مقاله بر اساس تحقیقی است که به‌وسیله Peter D' Adamo، ND، انجام شد. او ادعا می‌کند که مردم هنگامی‌که رژیم غذایی‌شان را متناسب با نوع گروه خونی خود برگزینند، بهتر تغذیه می‌کنند. او برای این کار موارد زیر را توصیه می‌کند؛

 گروه خونی A

  این گروه باید اساساً میوه‌ها و سبزیجات مصرف‌کنند (کربن بالا، چربی پایین) این افراد نسبت به بقیه گروه‌ها خون غلیظ‌تر و سیستم ایمنی حساس‌تری دارند و نباید فرآوره‌های لبنی،  چربی حیوانی و گوشت مصرف کنند. این افراد در خطر بالاتر بیماری قلبی عروقی، دیابت و سرطان قرار دارند.

 گروه خونی B

  این افراد باید یک رژیم متعادل مصرف کنند (میوه‌ها و سبزیجات، غلات، ماهی، فرآورده‌های لبنی و گوشت – اما از مرغ پرهیز کنند). این افراد بهترین شانس غلبه بر انواع بیماری‌های روزمره شامل بیماری قلبی و سرطان را دارند.  

  گروه خونیAB

  این افراد باید بیشتر رژیم غذایی گیاهی مصرف کنند و تنها در موارد نادر مقداری ماهی، گوشت (نه مرغ) و فرآورده‌های لبنی مصرف کنند.

 گروه خونی O

 این افراد باید رژیم با پروتئین بالا (شامل گوشت)، کربوهیدرات پایین و غنی از میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنند. این افراد باید جوانه گندم، فرآورده‌های کامل گندم و ذرت را محدود کنند و از فرآورده‌های لبنی و بیشتر آجیل‌ها اجتناب کنند. افراد با گروه خونی O معمولاً به هایپوتیروئیدیسم، اسید بالای معده (که منجر به زخم می‌شود) و ا خون رقیق‌تر با مقاومت بیشتر به لخته شدن مبتلا می‌شوند.

  P. D' Adamo در حمایت از فرضیه خود پیشنهاد می‌کند لکتین‌ها سبب تجمع (انعقاد) گلبول‌های خونی در فردی با گروه خونی نامتناجس می‌شوند که ممکن است مشکلات کبدی یا کلیوی جدی ایجاد کنند. (لکیتین‌ها پروتئین‌های حاوی قند هستند که روی سطح برخی غذاها یافت می‌شوند و ممکن است سبب چسبیدن مولکول‌های مختلف و برخی انواع سلول‌ها به یکدیگر شوند.)

  او نظریه داد که بالا بودن سطوح ایندیکان ادرار، که در بسیاری از بیماری‌های گوارشی از قبیل بیماری سلیاک، دیورتیکولیت، بی‌کفایتی پانکراس، بیماری‌های التهابی روده و بیماری‌های دیگری شایع است، نیز می‌تواند به نوع خاص گروه خونی نسبت داده شود که تداخلات غذاها با باکتری‌های روده‌ای و ایجاد ناهنجاری‌های پلی‌آمین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  به علاوه انواع مختلف گروه‌های خونی – بر طبق نظریه P.D' Adomo – عملکرد ترشحی بدن را در ارتباط با شیره‌های گوارشی تحت تأثیر قرار می‌دهد، به طور‌که مثلاً گروه خونی O توانایی تولید سطوح بالاتر از حد متوسط اسید معده را دارد که می‌تواند منجر به شیوع بیشتر زخم‌های معده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد